Železnice blog

Úzkokolejné Železnice - Česko - blog



Starší úzkokolejné blogy 2012-2013
Starší úzkokolejné blogy 2013-2014
Starší úzkokolejné blogy 2014
Starší úzkokolejné blogy 2014-2015
Starší úzkokolejné blogy 2015
Starší úzkokolejné blogy 2016-2017

Zrušení diskusního fora

Tak nám skončilo jedno z diskusních for modelových železnic lgbfreundesaar.kostenloses-forum.be, což je zajisté škoda neb zde bylo mnoho technických výkresů pro modely vozidel zahradních železnic. Zřejmě se tak stalo z důvodů přeplnění databáze zpráv a obrázků. Provozovatel fora asi již nechtěl rozšiřovat kapacitu hostingu a proto provoz fora raději ukončil. Jinak autoři děkují za zveřejnění fotografií panu Babickému z nového působiště Zahradní železnice Rakovec.

Disidenti mají menší důchody než příslušníci VB?

Ve zprávách na seznamu.cz jsme narazili na reportáž Filipa Horkého a Sabiny Slonkové. Disidenti mají nižší důchody než bývalí "příslušníci bezpečnostích složek". Je to prostá matematika i nastavení kapitalistického systému (o demokracii totiž tady nemůže být ani řeč snad jedině s výjimkou toho, že nás za tento text neavřou - jak pravil pan Škutina - "svoboda i po projevu"). Matematika důchodu je snad v zásadě každému jasná - velikost starobního důchodu představuje určité procento příjmu a počet odpracovaných let. Problém je v kapitalistickém nastavení mezd, tj. že pracujeme za méně (už jsme tady o tom psali) a také méně odvádíme do solidárního sociálního důchodového zabezpečení. Státní zaměstnanci, zejména pak příslušníci bezpečnostních složek dostávají přesné tabulkové důchody podle odsloužených let. Disidenti - odpůrci by samozřejmě mohli dostávat vyšší důchody, ale důchodový systém je díky propadu "východních kapitalistických mezd" značně "pohublý" a nemůže dost dobře poskytovat ostatním důchodcům (mezi něž disidenti dnes patří) lepší důchody. Na vyšší důchody by možná měli přispět kapitalisté ze západu (a možná i z východu), kteří zde levně nakoupili České podniky v privatizaci, aby je mohli zavřít (likvidace konkurence anebo prostě likvidace neekologické a nerentabilní výroby) a zaměstnance proustili bez další reálné možnosti sehnat jiné zaměstnání. Navíc postupující robotizace a automatizace způsobuje hubnutí příjmů sociálního i zdravotního systému a i koneckonců přispívá k budoucí nezaměstnanosti. Jisté řešení by představoval zaručený důchod (k nezaměstnanosti a bezdomovectví - zaručená mzda). První vlaštovky tohoto typu se již objevují zejména v severských zemích, kde nezaměstnanost a bezdomovectví představuje vážný životní problém - hrozí totiž smrt umrznutím.

Zahradní železnice Drásov a web

Zahradní železnice Drásov konečně přesměrovala svůj web, který byl jaksi přesměrován na jistého poskytovatele webu v Praze. Jinak Zahradní železnice Drásov pojede podle svých termínů. Chlupatí kocouři se těší na Vaši návštěvu. Jinak na vstupních dveřích je napsáno: Nemáte-li pro nás dostatek pamlsků, raději ani nezvoňte.

Napadení bezdomovce v Brně

Jak již bylo uvedeno na začátku blogu, píšeme zde krom železnice také o věcech, které považujeme "za alarmující". Dne 12.7. v nočních hodinách napadli mladí útočníci staršího bezdomovce spícího v autě, tím, že začali zaparkovaný automobil rozbíjet. Poté bezdomovce zranili na hlavě, když rozbíjeli skla zaparkovaného automobilu, kde bezdomovec přespával. Policie pachatele trestného činu úspěšně dopadla. Překvapující na celé věci je, ale věk pachatelů: 13, 14 a 15 let. Jak vidno, věk pachatelů trestných činů stále klesá. Jelikož autoři těchto zpráv už něco pamatují, a bezdůvodné napadení staršího člověka (dnes se vžil název senior) bylo za našich mladších let tabu. Když si vzpomeneme, co jsme jako školou povinní dělali za alotria, tak se můžeme hodnotit jako uličníci, ale tento čin, který se stal v posleních dnech, je opravdu obludný a svědčí zřejmé o demoralizaci naší společnosti.

Zahradní železnice nad Mniší horou 2018

Zahradní železnice nad Mniší horou na Rakovci na Brněnské přehradě se v květnu rozjela hned dvakrát. Poprvé v normálním provozním termínu. Podruhé za dva dny na to pro rodinný spolek v rámci soukromé akce. Provoz modelů Zahradní železnice na Rakovci se obešel vcelku bez komplikací ke spokojenosti jak provozovatele, tak i přihlížejících diváků. Pro diváky bylo připraveno nové posesení (lavice se stoly) i nová dráha zahradní železnice. Počasí nám přálo. V areálu byl pod stromy příjemný stín, což bude ještě příjemnější v horkém létě.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice

Zápis místa (firmy) na google.com

Při změně takzvaného firemního zápisu na google.com nelze změnit údaje. Jen údajně přes telefon nebo poštou (nabízeno při změně zápisu do map). Přitom nabízená služba změny zápisu místa (firmy) pomocí služby "add search" nefunguje. Je vidět, že vývojáři google.com zde jednak zaspali dobu, protože dnes lze chytrý telefon hackonut a navíc nefunguje služba přepisu pomocí služby "add search". Bylo by proto dobré firemní zápisy odkázat buď na IČO firmy nebo na web (fungující služba add search) nebo na e-mail uvedený na firemním webu. Navíc chytrý mobil je dnes bohužel možné hacknout a proto je potřeba asi tuto službu zápisu předělat. Předělat bude také asi potřeba záchranné telefony pro e-mailové schránky - místo telefonu nastavit ještě druhou schránku. Seznam.cz je na tom mnohem lépe co se zápisu místa týče. Uživalel pošle e-mailem (nejlépe uvedeným na stránkách webu) žádost o změnu zápisu. Admini seznam.cz žádost překontrolují a provedou příslušnou změnu firemně-mapového zápisu.

Zahradní železnice pod (nad) Mniší horou 2017-2018

Zahradní železnice pod Mniší horou se přestěhovala nad Mniší horu na Rakovec poblíž restaurantu Rybářská Bašta na Brněnské přehradě. Nové působiště Zahradní železnice na Rakovci je na ulici Ruda 140. Stěhování proběhlo poměrně spěšně na podzim 2017. Nová zahrada na Rakovci se nachází v lesním porostu, takže v letních parnech bude pobyt na Zahradní železnici na Rakovci více než příjemný. Nový projekt železniční dráhy na Rakovci bude více než zajímavý. Jinak skutečně poslední provozní termín jízd Zahradní železnice pod Mniší horou byl zrušen z důvodu těžkého pádu a polomu stromu.

Digital a RC digital na zahradní železnici

Tak jsme četli různé rady jak zapojit dálkové ovládání zahradní železnice na diskuse.modely.biz. Podobné hovadiny jako ,že klasické DCC je nejlepší jsme už dlouho nečetli. Pak se člověk diví, že v Praze spadne lávka pro pěší, když ji má ve správě někdo, kdo dané problematice asi moc nerozumí a jen o tom píše. Letos nebo loni přišla firma PIKO s novou digitální centrálou za méně peněz než je centrála od firmy Massoth. Nicméně cena DCC celku pro zahradní železnici je proti RC-digitální soupravě pořád výrazně vyšší cca o 10000,- Kč což určuje volbu dálkového ovládání pro zahradní modely. Navíc při náhlém výpadku napájecího napětí pro centrálu je obnova dat u RC digitálu jednodušší. Stručně řečeno klasické DCC s dálkovým RC ovladačem na zahradu se asi stane minulostí, protože jeho pořizovací cena příliš vysoká i přes její snížení u nových produktů PIKO.

Zahradní železnice Drásov - Mikuláš 2017

Zahradní železnice Drásov realizovala 18. ročník jízdy s Mikulášem. Příští ročník na Zahradní železnici Drásov chystá jisté změny v časovém rozvrhu jízd. Necháme se tedy překvapit novou organizací akce Mikuláš na Zahradní železnici v Drásově. Drážní kocouři Vám děkují za Vaši účast.

Zahradní železnice pod Mniší horou - 2017

Zahradní železnice pod Mniší horou v Brně začíná sezonu 2017 až v květnu - tj. první neděli v měsíci v normální provozní době. V provozu budou soupravy úzkokolejných vozidel DR, ČSD, JHMD a polních a průmyslových železnic. Zahradní železnice bude v letošní sezoně 2017 podle provozního kalendáře stránek zahradní železnice pod Mniší horou. Doufejme, že letos nebudou nějaké technické problémy jako v loňském roce.

Zahradní železnice Drásov - 2017

Zahradní železnice Drásov začíná sezonu 2017 až v březnu - tj. první neděli v měsíci ve zkrácené provozní době. V měsíci dubnu bude již provoz na zahradní železnici podle běžného kalendáře tj. v sobotu i v neděli jednou za 14 dní. Chlupatí kocouři, kteří redukovali své počty se samozřejmě těší na Vaši návštěvu. V areálu zahradní železnice Drásov, přibyly naučné body o hmyzích druzích naší přírody.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice

Zahradní železnice Drásov - Mikuláš 2016

Rok se opět s rokem sešel a Mikuláš se chystá do Drásova na zahradní železnici. Letos tj. v roce 2016 pojede v Drásově Mikuláš dne 4.12.2016 (neděle) spolu s anděly a čerty. Krom Mikulášské nadílky se návštěvníci mohou svézt úzkokolejným vláčkem Drásovské zahradní železnice. V provozu budou jako obvykle dvě osobní soupravy pro zvládnutí svezeníchtivých zájemců. Teplé oblečení s sebou. Nevíte kam letos v neděli 4.12.2016? Navštivte zahradní železnici Drásov s Mikulášem a čerty.

Nové ceny doplňků pokojových měřítek v roce 2016 - pokračování

Někteří výrobci doplňků domácí modelové železnice zdvihli letos koncové ceny. Jenže zvýšení cen neproběhlo jen o nějakých 20-30%. Ceny u některých položek se zdvihly i o 80% (dvojkolí a doplňky). Jak již zde níže bylo zmíněno, kdyby se zdvihla také s cenami i kvalita a trvanlivost nabízených produktů. Zřejmě tahle volnočasová aktivita bude z hlediska cenového méně dostupná než např. hry na PC nebo fotografování. Je vidno, že výroba nových produktů představuje zřejmě rostoucí životní náklady jejich tvůrců.

Zahradní železnice Drásov - výstavba

Zahradní železnice Drásov staví nový bazén pro pěstování vodních rostlinek. Zatím je hotovo obvodové zdivo a nyní zbývá dobetonovat dno. Navíc je potřeba provést utěsnění bazénu-nádrže. Dál jsou připraveny podvozky pro plošinový vůz. Narostlé stromy v zahradě vytvářejí přirozené klenutí zeleně nad kolejemi zahradní železnice a velmi příjemný stín. V teplých dnech zahradní kocouři vyhledávají stín, aby v něm prospali celý den a poté se šli nakrmit. Po nakrmení se vrací na svá místa aby poračovali v odpočinku.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice

V Česku děláme za méně?

Zaujal nás článek o výstavbě stadionů pro fotbalové MS v Kataru a náboru a odměňování pracovníků pro jeho výstavbu. Vzhledem k našim mzdám a dalším pracovním podmínkám v Česku na stejných pozicích jsme na tom o trochu hůře v oblasti mezd (za 8h cca. 14tis Kč čistého). Je to skutečně zajímavé, že na práci jsou zde najímáni Indové, Bangladéšané, Malajci, Indonésané, Nepálci, Pakistánci, ale z arabského světa nikdo a navíc jde o cca. obdobné ekonomické pracovní podmínky jako u nás v Česku. Pravdou je, že se článek nezmiňuje o lékařské péči a jejich podmínkách zdravotního zabezpečení v případě pracovního úrazu či dlouhodobé nemoci a pracovní neschopnosti. Každopádně ubytovny pro dělníky ze zahraničí jsou stavěny na míru a podle standartních pravidel a ne jako u nás některé likusáky či unimobuňky.

Zahradní železnice pod Mniší horou a léto

Zahradní železnice nebude v letní sezoně 2016 (červenec-srpen)jezdit z důvodu technických problémů. Možná se bude jezdit v zářiovém termínu, ale i ten není úplně jistý. Tímto se příznivcům Zahradní želenice pod Mniší horou omlouváme a doufáme, že sezona 2017 bude provozně lepší.

Zahradní železnice Drásov a léto

Zahradní železnice Drásov bude v letní sezoně 2016 (červenec-září)jezdit jednou za 14 dní. Areál Zahradní železnice v Drásově byl zbaven nebezpečných stromů - riziko polomu. Dále byla doplněna výstavní expozice muzea polních železnic o některé artefakty. Pomalu se také chystá rekonstrukce další úzkokolejné motorové lokomotivy Werner&Káš zapojení světelného návěstidla v areálu lokomotivního depa.

Úzkokolejná dráha Frýdlant - Heřmanice

Tak se na serveru K-report ukázaly současné fotografie bývalého hlavního nádraží v Heřmanicích. Z objektu budovy nádraží zůstaly stát jen obvodové zdi s kouskem střechy s tím, že údajně zasvěcení hlásí, že devastace objektu začala v době kdy někdo uřezal nosné krovy na palivové dříví byť to podle fotografií tak úplně nevypadá. Spíš to vypadá na poškození střešní krytiny větrem a posléze následné zatékání do objektu. Podle všeho nyní začne rozebírání objektu nádraží na cihly jako stavební materiál.

Starší úzkokolejné blogy 2012-2013 Starší úzkokolejné blogy 2013-2014 Starší úzkokolejné blogy 2014
Starší úzkokolejné blogy 2014-2015 Starší úzkokolejné blogy 2015 Starší úzkokolejné blogy 2016-2017