Železnice blog

Úzkokolejné Železnice - Česko - blog



Novější úzkokolejné blogy


Jaro 2015 a nové modely firmy PIKO

Nová nabídka modelů pro zahradní železnice od firmy PIKO poračuje sérií normálněrozchodných vozidel. Nabídka úzkokolejných vozidel zůstává proto jen u modelu loko BR199. Některé jiné modely by šly přestavět na úzkokolejné - např. motorová loko V20 nebo V36. Pořízení normálněrozchodných vozidel od firmy PIKO neplánujeme, neboť jejich nabídka úzkokolejných vozidel je velmi omezená. Navíc některé modely normálního rozchodu vypadají na malých poloměrech oblouků a výhybek R1 poněkud divně.

Jaro 2015 na zahradní železnici Drásov

Tak tady máme jaro po krátké zimě. Na zahradní železnici Drásov to vše začíná rozkvétat pučet a nalejvat se (nám nikdo nepučí ani nenaleje). Chlupatí kocouři zahradní železnice Drásov již vyměňují svoje zimní kožichy za letní. V letošní provozní sezoně přijde na řadu dostavba zadní vozové remízy a osvětlení světelného návěstidla v okrsku lokomotivního depa. Připojena by měla také být drážní lampa umístěná v zadní části zahrady zahradní železnice.

Drásov Drásov Drásov Drásov Drásov

Spekulace ohledně pádu letadla A320

Tak příznivci zahradní železnice Drásov také četli spekulace o pádu nešťasného A320 ve Francouzských Alpách. Jaké technické nesmysly, ale dokáží vyplodit a vymyslet někteří páni redaktoři některých našich novin je až opravdu neskutečné. Tak prý se jednalo o technickou závadu zámku dveří nebo jinou technickou závadu letadla! Opravdu pěkná volovina, když ovladač dveřního zámku kabiny je umístěn uprostřed ovládacího panelu a sofistikovaně označen popisem i svítícími kontrolkami a hlavní pilot letadla byl uzamčen mimo pilotní kabinu - v prostoru pro cestující a palubní personál.

Responzivní webík zahradních železnic

Tak naši příznivci zahradních železnic nachystali responzivní webík. Pro neznalé jde o stránky, které se přizpůsobují rozměrům obrazovky nových mobilních telefonů. Sami nové mobilní telefony nepoužíváme s tím, že navíc se odborníci IT dlouho nemohli shodnout jak má vlastně vypadat programování webu pro malé zobrazovací obrazovky chytrých mobilních telefonů. Jak se zdá tak již se "tak-nějak" odborně dohodli mez sebou na kodování zdrojáků pro malé formáty prohlížečů. Koneckonců, když už to tady máme, mohly by se tomu uzpůsobit i vyhledávače. Mohly by, (nebo přímo měly by) ve svém vyhledávání upřednostňovat tento druh webů, neboť používání mobilů na prohlížení webů bude jistě přibývat, kvůli jejich snižujícím se cenám. Google zde asi šlápnul poněkud vedle, když jeho vyhledávač není naprogramován pro responzivní vyhledávání. Místo toho uživatele chytrých mobilů tlačí do stažení mobilní aplikace Google-Chrome. Podivné.
A aby to nebylo vše, tak při výměně některých obrázků vznikla další "googlebomba". Když vidíme jak fungují některé IT služby google, tak kdyby měl tak fungovat elektrikář, tak IT administrátoři svítí petrolejkou a pro napájení serveru by třeli liščím ohonem ebonitovou tyč a po strojařské stránce by museli IT pracovníci chodit pěšky, protože by vozidla byla nefunkční snad jen s výjimkou žebřiňáku s koňským potahem.

Nákup PHM

Nakupovali jsme PHM do úzkokolejné lokomotivy zahradní železnice u obchodního centra Globus-Ivanovice. I co se nestalo. Nejen, že došlo k údajnému výpadku internetové sítě, ale navíc se po čerpací stanici pohyboval muž s otevřeným kanystrem s benzínem (asi to tam chtěl zapálit jako jistý střelec v Uh. Brodě) a škemral u každého o litr benzínu. V blízkém okolí pár jedinců pokuřovalo svoje cigarety. Žebrání o benzín u čerpacích stanic by se mělo zakázat, zejména pak pokud se loudí s otevřeným kanystrem. Ten loudil snad nebyl ve vojenské službě ČSLA, protože pokud by viděl ty kuřáky, tak by tak jistě nečinil. Na vojně byl totiž v celém autoparku zákaz pohybu s otevřeným kanystrem a zákaz kouření. Ale co máme již tu demokratickou diktaturu a tak si každý jouda může chodit s otevřeným kanystrem benzínu jak chce.

Přestavba modelu U25.0 Steinz

Firma LGB dodává model U25.0 Steinz ve většině startsetů LGB zahradních železnic. Jde o vlajkový model firmy LGB. Tento model lze poměrně s úspěchem přestavět na dvoukuplák s vnějším rámem nebo doplnit jej vlečným tendrem a nebo přestavět dvě lokomotivy U25.0 Steinz na jednu lokomotivu typu "Farlie". To je že nový model má dva kotle a dva hnací podvozky. Tyto předlohy jezdily v Německu v Sasku na tamějších úzkokolejkách v Krušných horách. Model lokomotivy typu Farlie je pak výkonným přínodem na každé kolejiště LGB. Zajímavý model také vznikne doplněním vlečného hnacího tendru LGB modelu U25.0 Steinz. Tyto předlohy jezdily (dvoukupláky s vlečným tendrem) také zejména na Saských úzkokolejkách.
Jedna zajímavá přestavba U25.0 Steinz je na modelovém serveru Buntbahn.de Německých zahradních železnic.

Nový Rok 2015 a rušení starého IC serveru

Nový Rok 2015 také přinesl změny na starém IC serveru: na naší staré webové adrese. Starý IC server se bude úplně rušit, což nás samozřejmě netrápí a administrátoři předvedli, že chtějí odměnu za spíš nekvalitu, protože, pokud něco zákazník webu potřeboval, tak odpověď dostal až cca za týden, což není úplně dokonalé. Konkurence (v podstatě kterákoli jiná) je v tomto případě výrazně svižnější. Stará adresa weblogu přestane tedy úplně existovat.

Nový Rok 2015 a nové ceny úzkokolejných modelů

Nový Rok 2015 přinesl krom sněhové nadílky, sklizně ledového vína také nové vyšší ceny modelů modelové železnice na úzkém rozchodu. Vzpomínáme se slzou v oku, kdy při kurzu Kč-Euro 1:33 stály modely polních trakčních vozidel 1000-1400,- Kč od firmy Roco. Jo již není co bývalo. Model parní lokomotivy pro polní dráhy - (Berta, Dita, Karin) od Roca se zhoršil nejen svojí kvalitou, ale také zaznamenal velký nárust ceny a to skoro o 100%. Starý model stál cca 1400,- Kč při kurzu (1Eur=33,-Kč). Dnes máme regulovaný kurz Eura (lepší kurz pro kupujícího) a cena stejného modelu parní loko. je 2500,- Kč. Pravdou je že zde přibylo kompletní provedení rozvodu, avšak jízdní vlastnosti modelu šly o 50% dolů. Ceny modelů Roco šly celkově nahoru, avšak nárust cen na úzkém rozchodu je asi nejmarkantnější. Je vidět, že pořizování dalších kolejových modelů ve velikosti 1:22,5 od firmy LGB bude do budoucna asi cenově zajímavější. Stejný startset v různých modelových velikostech za stejnou cenu s tím, že firma LGB (na rozdíl od Roca) garantuje lepší kvalitu a koneckonců i kvantitu.

Nový Rok 2015 v Drásově

Takže na Nový Rok 2015 jsme dostali sněhovou nadílku a to i včetně Zahradní železnice Drásov. Chlupatí kocouři Drásovské zahradní železnice ještě prodloužili a zvětšili své zimní kožichy a těší se na Vaši lednovou návštěvu ve dnech 3. a 4. ledna 2015 se zimní romantickou sněhovou pokrývkou. Teplé oblečení s sebou. Termíny zimních jízd Zahradní železnice Drásov se ruší v případě sněhové vánice či kalamity. Více informací na telefoním čísle JUDr. Zdenek Jobánek 606 333 066. Provozní doba Zahradní železnice Drásov v dlouhém zimním období je od 12:00 do 16:00 hodin.

Drásov Drásov Drásov Drásov Drásov

Polní dráhy a změna vyhledávacího algoritmu na Seznam.cz III.

Seznam.cz změnil vyhledávací algoritmus......Ale! Vyhledává úplné nesmysly. Stránky našich zahraničních partnerů nenajde vůbec (Feldbahnmuseum Fortuna) i když jsou dány jednoznačným vyhledávacím termínem. A např. při zadání hesla "plzeň škoda" to Plzeňskou Škodovku také nenajde. Seznam.cz se bohužel posunul na úroveň českého šlapmperajku či na úroveň vyhledávače Jyxo.cz. Zřejmě asi brzy bude končit. Zprávy se moc číst nedají. Vyhledávání pracovních míst moc nefunguje. Bazar Seznam taky ne. Takže zůstavá asi jen inzerce realit a motorových vozidel a Mapy.cz. Sezname, Sezname s tímto vyhledáváním myslíme že půjdeš asi pomalu do kytek jako Jyxo.cz. Google.cz (a nejen on) získá asi přinejmenším 50% webového vyhledávacího trhu, což asi způsobí odliv placené reklamy Seznamu.cz, což je zajisté škoda. (Vyhladávání hesla "plzeň škoda" na Seznamu.cz se během dvou měšíců zlepšilo. Nezlepšilo se však vyhledávání některých jiných slovních spojení.)

Mikuláš v Drásově

Letos bude v Drásově jízda s Mikulášem a čerty a anděly (14.ročník) již 30.11.2014, protože 6.12.2014 vychází jen na sobotu. Dne 6.12.2014 se bude jezdit na zahradní železnici Drásov v rámci rodinných pasů a v neděli 7.12.2014 bude normální provozní termín zahradní železnice. Na Vaši zimní návštěvu se těší chlupatí kocouři ze Zahradní železnice Drásov. Letošní stanoviště Mikuláše bude stejně jako loni již v kryté čekárně vedle depa zahradní železnice.

Drásov Drásov Drásov Drásov Drásov

Podzim na JHMD

Tak i na JHMD dorazil podzim. Pěkně zbarvené listí stromů pomalu padá na střechy úzkokolejných vagonků na nádraží v Jindřichově Hradci. V Jindřichově Hradci tentokrát také stály nové diskutované M27.0. Musím osobně přiznat že Grafiti-kresba na nich vypadala poněkud lépe něž původní šedý nátěr. Nu což, třeba nudná šedá barva bude někdy možná vyměněna za světlejší a veselejší odstín. Krom padajícího listí je na Bystřické větvi JHMD traťová výluka, takže osobní vlaky jezdí jen do Kunžaku. Dál se (do Nové Bystřice) pokračuje náhradní dopravou - to je autobusy.

JHMD JHMD JHMD JHMD JHMD

Zahradní železnice a změna vyhledávacího algoritmu na Seznam.cz II.

Seznam.cz změnil vyhledávací algoritmus......Ale! Indexuje a (vyhledává) některé stránky, které by indexovat neměl........ Mňo nevíme, nevíme. Sezname, Sezname my jsme Ti tak fandili........že jsi lepší než ten Google...........a pořád to zřejmě trvá. Zřejmě je potřeba mnoho IT techniků nebo dokonce manažerů vyházet........ nebo jim snížit platy na úroveň toho minimálního. Skoro by člověk řekl, že mnozí z nich nic neumí. Možná že by prospělo zdanit přenos dat a začít hned u serverů-vyhledávačů jak navrhoval V. Orbán aby byla nějaká legrace. Podle těch obrázků možná Maďaři protestovali proti něčemu jinému.

Podzim na Zahradní železnici Drásov

Tak již nastal podzim s prvními plískanicemi a deštěm a zahradní železnice Drásov se zbarvila do krásných barev podzimní přírody. Drážní kocouři pomalu vyměňují své letní kožichy za zimní a těší na na Vaši první říjnovou návštěvu. Zahradní železnice Drásov úspěšně dokončila stavbu malé remízy pro stabilní motor na kolejovém podvalníku - platoňáku.

Zahradní železnice a změna vyhledávacího algoritmu na Seznam.cz

Tak Seznam.cz změnil vyhledávací algoritmus......Zřejmě se inspiroval chybami ve vyhledávání na Google a jeho Googlebombami. Google, který stále zůstáva poněkud horší než Seznam.cz neboť si své Googlebomby vytváří zásadně sám a při smazání odkazů některými ajťáky se některé Googlebomby ještě zvýrazňují. Když už Seznam.cz změnil algoritmus vyhledávání, tak před tím se mohl zabývat serioznější činností: např. udělat už konečně webovou stránku na odesílání webových sitemap.xml, když je sám uznává jako webový standart. Tvorba takovéto stránky trvá programátorovi cca. jedno krátké odpoledne...Mohli by to už konečně naprogramovat, aby se tak úspěšně zařadili po bok zahraničních vyhledávačů. Netrváme v zásadě na tom, aby také Seznam.cz používal nějaká strukturovaná data (Google.com), neboť se domníváme že je to stejně "pro kočku", protože jejich uvedením se stejně nevylepší vyhledávání na Google - spíše naopak. A to nám různí SEO-odborníci doporučují strukturovaná data používat. Vypadá to asi jako vyhledávání stránek s obrázky na Google. S velkou slávou se to zavedlo a pak se to potichu zrušilo. Od té doby do jisté míry nevěříme IT manažerům z Google protože jsou to svým způsobem slibotechny a zajímavé vyhledávání zruší. Stejný případ je u strukturovaných dat. Nejprve naslibují a pak to stejně nefunguje..... Po zadání (v Google): zahradní železnice brno se objeví Zahradní železnice Vracov..... a za to prosím se berou peníze.........Takže bychom řekli: Google a tvárnice nebrat........
Ale abychom jen nekritizovali. Google je lepší ve vyhledávání tel. čísel a možná Firem. Zkrátka dobře možná by vyhledávače měly rozdělit stránky vyhledávání pro firmy (E-shopy) a pro normální ostatní stránky. Když pak zadám heslo zahradní železnice na Seznamu.cz ve firmách, tak to nenajde ani Zahradní železnici ve Střížově....zato ale nějaká zahradnictví......Člověk má pak pocit že je to vyhledávací firemní Kocourkov. Všem Kocourkům se tímto na závěr omlouváme.


Podzim na Zahradní železnici Brno

Tak již nastal podzim s prvními plískanicemi a deštěm a zahradní železnice pod Mniší horou se již uložila k zimnímu spánku a modely rozchodu 45mm byly dány do údržby, aby na jaře v roce 2015 mohly úspěšně vyjet rozkvetlou jarní přírodou.... Nyní se na zahradě budou pálit větve a dřevní hmota co zůstala po sezonní údržbě zahradního areálu pod Mniší horou. Posléze budeme očekávat příchod prvního sněhu.....

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice

Novější úzkokolejné blogy