Druhé zářiové termíny na Zahradní železnici Drásov budou 20 a 21.9. 2014. Doplňkové informace na čísle 606 333 066.
Infornace na stránkách zahradní železnice Drásov. Další
zářiové termíny je nutno telefonicky domluvit s panem Zdenkem Jobánkem na výše uvedeném čísle. Na Vaši návštěvu se těší chlupatí
kocouři Zahradní železnice Drásov.
Při smazání několika zaplacených odkazů pro Zahradní železnici Drásov se zvýraznila jistá Google-bomba ve vyhledávači Google. Jaké
blbosti jsou schopni někteří ajťáci nebo i ne-ajťáci vytvořit je opravdu neskutečné. Je vidno, že opravdu žijeme snad v Banánistánu,
kde je krádež za bíleho dne běžným jevem.
Tak jsme se po dlouhém odkládání byli podívat na Parkovou dráhu do Olympie v nákupním centru na jižní části Brna.
Parková dráha má své nádražní stavby, které jsou stavěny ve zmenšeném měřítku - tak aby se lidé ještě vešli, ale aby to nebylo
v měřítku 1:1. Takže objekty mají výšku stropu cca do 2m. Zajímavé jsou také koleje - nejedná se o koleje v pravém slova smyslu,
ale jde o jäcklové profily z důvodu jednodušší a levnější montáže výhybek parkové železnice. Jak již bylo řečeno na jiných forech
a diskusích - jde o zábavně komerční projekt - doplněk nákupního centra pro využití volného času pro nenakupující stejně jako
lezecká stěna a dráhy pro inline bruslaře. V době naší návštěvy právě probíhala instalace a pokládka několika kolejí.
Dráha má dva rozchody (127mm a 184mm) v celé své délce včetně všech staničních kolejí a depa. Celý projekt vznikl z potřeby vlastníků železničních
maximodelů se někde svézt a provětrat své modely s tím že o kolejový materiál i zázemí musí být postaráno jak technicky (úklid a
údržba kolejí i zeleně), tak bezpečnostně (ostraha zařízení) a současně z důvodů velmi vysokých finančních nákladů na samotnu stavbu
takového zařízení. Návštěvu tohoto areálu jsme raději naplánovali na podzimní měsíce, neboť se zde nelze schovat před slunečními paprsky.
Dík výsatbě stromů a keřů parkové dráhy to bude snad za 10 let lepší.
Poslední provozní den 31.8. 2014 na zahradní železnici pod Mniší horou byl v duchu
přeháněk a bouřek. Proto bylo kolejiště zmenšené z původních 80m kolejí o třetinu. Vzniklo přitom zajímavé koncové nádraží již na první
plošině nad základní stanicí zahradní železnice. Vozidla byla volena spíše z kategorie polních železnic. Výjimkou byly úzkokolejné soupravy
s TU47.0 a U47.0 a M21.0. Po skončení provozu 31.8. se muselo z důvodu deště opět sušit.
Vyhledávač Google vyhledává tak nějak hůř a hůř - když má člověk něco najít, tak spíš
nachází jisté nesmysly vyhledávání. Nevíme co se přesně děje ve vyhledávacím algoritmu, ale zřejmě Google si vytváří další své "Googlebomby"
sám. Nevíme také zda to lze chápat jako negativní reklamu firmy vyhledávače. Ale každopádně je to spíše velká ostuda a další důvod proč je
lépe Google nepoužívat a obracet se na konkureční vyhledávače, kteří nabídnou kvalitnější výsledky vyhledávání. Jediná přednost, kterou dnes
Google nabízí je lepší zabezpečení E-mailové schránky než je tomu u jiných běžně dostupných E-mailových schránek. Samozřejmě relevantnější
výsledky vyhledávání dnes nabízí ostatní vyhledávače (Seznam.cz, Bing.com,
Yahoo.com a jiné).
Prázdninový provoz na zahradní železnici pod Mniší horou je rozdělen na neděle
po 14 dnech. Tedy v srpnu se bude jezdit ještě 17.8. a 31.8. 2014. V měsíci září se letos na zahradní železnici jezdit už nebude. Zájemci, kteří to do 31.8.2014 už nestihnou si budou muset
počkat na příští provozní sezonu zahradní železnice pod Mniší horou. Jinak při posledním provozním dni bylo poněkud deštivo, nicméně atmosféru
provozu to nijak nenarušilo, krom pozdějšího sušení kolejového materiálu z důvodu rozpadu jejich papírových transportních obalů.
K poslednímu červencovému datu L.P. 2014 byla ukončena insolvence JHMD, která se snad už nebude opakovat.
Prázdniny 2014 pokračují bohužel nepěkným oznámením o insolvenci JHMD. To co se nepodařilo minulému
hospodářskému systému (před rokem 89) tj. zrušení jižní větve místních úzkokolejek pro hospodářskou neefektivitu, to se podařilo novému vedení JHMD.
Domnívali jsme se, že zprávy o případné platební neschopnosti jsou spíše reklamního charakteru a závazky firmy jsou jen přechodné (při poměrně
vysokých státních a evropských dotacích). Dnešní provoz je asi ze 40% dotován státem. Zanikne-li úzkokolejka z důvodů "odborného vedení" nově
dosazeného managementu z roku 2009 bude to "další tunel" Českého hospodářství, který opět zaplatí český daňový poplatník s tím, že bude poškozena
turistická infrastruktura v okolí úzkokolejky, která na provoz JHMD navazuje.
Po dalším předběžném ohledání závazků a pohledávek JHMD jde zřejmě u JHMD o insolvenční marketingový trik jak nalákat v prázdninové sezoně co
nejvíce úzkokolejných návštěvníků. Takže JHMD zdar a né zmar.
Prázdniny na zahradní železnici pod Mniší horou
začaly čištěním štěrkového lože od trávy a jiných plevelů. Také byla vyrovnána opěrná zeď nad hlavní stanicí. V provozu byl konečně vyzkoušen
upravený model U37.0 ze zimy - zde uveden na stránce blogu 2013-2014 (asi uprostřed stránky) a dosáhl velmi
dobrých výsledků. Upravený model U37.0 bez problémů utáhl na 6% stoupání celou soupravu štěrkem naložených nízkostěnných vozů i soupravu tří osobních
vozů LGB. Další snímečky provozního modelu U37.0 jsou na stránce fotogalerie 2014
zahradní železnice pod Mniší horou. Kdo se v prvním červencovém ježdění
nezúčastnil a je příznivcem modelů řady "U" respektive U37.0, udělal chybku, kterou bude moci napravit v polovině srpna nebo zase až příští rok.
Další mimořádný termín jízd bude 20. července 2014 v něděli v tradiční čas od 13:00 do 17:00 (18:00) podle stránek termínů jízd Zahradní
železnice pod Mniší horou.
Během letošních prázdnin nebude Zahradní železnice Drásov v provozu každý víkend tak jako v loňském roce, ale jen
podle provozních termínů na stránkách zahradní železnice Drásov.
Další termíny je nutno telefonicky domluvit s panem Zdenkem Jobánkem na čísle 606 333 066. Zahradní železnice Drásov dokončila novou
expozicici stabilního generátoru mechanického pohonu. Chystá se také zapojení světelného návěstidla v areálu lokomotivního a vozového
depa zahradní železnice. Chlupatí kocouři Drásovské zahradní úzkokolejky se samozřejmě teší na Vaši návštěvu.
Je to již cca. 5 let co ohlásila konkurs firma LGB - dodavatel modelů pro zahradní železnice zejména ve velikosti IIm.
Firmu LGB se přes obrovské problémy (2-3 roky) nakonec podařilo zvednout z finanční likvidace a rozběhnout
obnovenou produkci v omezené míře. Letos na jaře ohlásila problémy další firma zabývající se touto tématikou a to
Vollmer. I když příznivci našich zahradních drah
tyto modely příliš neprovozují, je to určitě zajisté škoda, protože se jinak zúžila nabídka sériově vyráběných modelů a to zejména ve velikosti
modelů HO, které byly velmi pěkné co do propracovanosti. Navíc opět přibyli další
nezaměstnaní na úřad práce. Nejlépe by asi bylo, aby firmu koupila nějaká modelářská větší firma (třeba Marklin), aby výroba těchto pěkných modelů
mohla pokračovat.
Tak jsme narazili (příznivci zahradních železnic) na článek (kritiku) v deníku
Deník.cz
o neslavně slavném vyhledávači Google, kterak onen silně manipuluje s výsledky vyhledávání což zůstává pravdou. Výsledky
relevantního vyhledávání se bohužel spíše zhoršily než zlepšily. Google cosi prezentuje ve svých návodech, ale potom
upřednostňuje ve svém vyhledávání stránky s horším relevantním obsahem. Jak by to vypadalo, kdyby takto pracovaly jiné profese
jsme již zmínili v předchozích dvou článcích. Jisté problémy má i vyhledávač Bing u kterého
jaksi nefunguje zpětná služba Feedback - hlášení chybového vyhledávání (spamu). Takže jako určitý vítěz vychází z vyhledávačů český
Seznam.cz a jeho nejrelevantnější výsledky vyhledávání, což nás jisté míry těší.
Ze zahraničních pak všechny ostatní, krom Google. Jediné, co Google trochu vylepšil, je překladač i když si nadále plete
některé anglické a německé výrazy.
Zahradní železnice Drásov
dostavěla novou vozovou remízu pro vagon s nákladem stabilního motoru. Zbývá ještě provést zasklení oken remízky.
Ubyl tak další kus trávníku nutný k sekání a údržbě. Zahradní železnice Drásov by měla o letošních prázdninách jezdit
každou sobotu a něděli ve standartním provozním čase.
Zahradní železnice
pod Mniší horou bude letos pravidelně jezdit až o prázdninách z důvodu údržby terénu zahrady. Letošní sezona
Zahradní železnice Brno tedy začne až v červenci první neděli s vozidly polních železnic a veřejných úzkokolejek
DR, DB, ČSD, JHMD a jiné. Na Vaši návštěvu zahradní železnice se již
těší také místní ježci. Pro další poruchu IC serveru (filtruje navíc všechny soubory pro vyhledávače) byly vytvořeny a
spuštěny také pomocné stránky polních železnic.
Zahradní železnice
Drásov pro jarní a letní provoz zahajuje zahradní výsadbu rostlin nákupem zeminy a rostlin samotných v zahradnictví.
Krom nových rostlin do truhlíků byly také zapojeny centrální drážní elektronické hodiny. Bylo tak rozhodnuto s tím,
že mechanické pendlovky jsou sice krásná věc, ale pro přesnější chod jsou lepší hodiny elektrické. Jen chlupatí kocouři
v Drásově zůstavají pořád stejní - vyhřívají se na jarním slunci a zkoumají co by kde sblajzli.