Železnice blog

Úzkokolejné Železnice - Česko - blog



Novější úzkokolejné blogy


JHMD a hašišbedna po prvním vychladnutí mnoha emocí

Tak jsme koukali na vývoj nového motorového vozu M27.0 JHMD od původního návrhu až po jeho realizaci. Musíme tady konstatovat, že nás architektonický návrh vozu M27.0 přinejmenším nijak výrazně nezaujal, nicméně jsme byli zvědaví jak se celá věc vyvine na posléze rekonsruovaném úzkokolejném vozidle JHMD. Krom tedy jistých nedostatků řešení interiéru pro cestující, které by se daly určitým způsobem tolerovat, jsou zde určiné nedostatky v bezpečnostním zbarvení skříně vozu. Nevím, nevím jak bude tento úzkokolejný motorový vůz viditelný např. v mlze nebo za hustého sněžení, kdy do značné míry bude splývat s okolní přírodou. Nehledě na fakt, že se dotyčné zbarvení ani pro toto vozidlo JHMD příliš vzhledově nehodí. Kdyby takto byl nabarven jen jeden exemplář, tak by se to dalo chápat jako určitý marketingový tah firmy JHMD - přijeďte se podívat a svézt se stájovým pinčem našich soukromých úzkokolejek. Tomu bychom i rozuměli, ale natírat všechny vozy M27.0 stejně a ještě k tomu ne zrovna vhodným způsobem. Někdy se nemůžeme zbavit pocitu, že je to jak v kocourkově (všem Kocourkům se tímto omlouváme). Co říci závěrem: Jako model pro zahradní železnici ani pro modelovou železnici tohle vozidlo určitě stavět nebudeme, neboť bychom to považovali plýtvání materiálem a volným časem.

JHMD JHMD JHMD JHMD JHMD


Rekonstrukce stránek Zahradní železnice Brno II

Tak jsme rekonstruovali webové stránky Zahradní železnice z kodu XHTML na HTML5. Tentokrát nás žádná překvapení nečekala ba spíše naopak jistá data od google validace slupla jako malinu, což u jiných - starších kodů dost dobře nejde. Doufejme že se tím rozumě poperou i prohlížeče našich PC a mobilních telefonů. Takže našim příznivcům úzkokolejek přejeme příjemný pobyt na našich stránkách. Je docela smutno z toho, že se nejprve deklarují jisté výhody moderního kodu ve výsledcích ve vyhledávání a pak je některé vyhledávače za to penalizují. Zřejmě bude potřeba platit vyšší daně z mezd - z těch vyšších i když to na první pohled spolu nesouvisí. Google samozřejmě opět nezklamal ve vyhledávání svých google-bomb, které si vytváří především sám.



Zahradní železnice Drásov a jarní provoz II

Zahradní železnice Drásov připravuje novou expozici - remízu přestavbou bývalého skleníku. Nové světelné návěstidlo v depu se bude také snad už konečně zapojovat, aby dojem z provozu muzea polních železnic byl zase o něco dokonalejší. Chlupatí kocouři ze zahradní železnice již dávno vyměnili své zimní ochlupení za letní, takže při jejich pohlazení vám nezůstanou padající chlupy jejich kožichů v ruce.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Rekonstrukce stránek Zahradní železnice Brno

Tak jsme rekonstruovali webové stránky Zahradní železnice z kodu HTML na XHTML a objevili jsme fakt že nepárová značka "<"br">" z HTML lze pro validaci W3C v kodu XHTML klidně spárovat na "<"br">"<"/br">" (to se udělalo na stránkách modelů polních železnic) a věci to nevadí. No ještě že to není přehrada, poznamenal na to kolega vodohospodář a stavitel vodních přehradních zdí. Tohle by asi v přírodě neprošlo... Navíc vyhledávač Google z toho tak onemocněl (protože ho to tak rozrušilo), že nechtěl převzít potom tuto stránku do indexu. Doufejme, že se tento stav postupně zlepší a že nejsou podobné věci ve validaci kodu HTML5 u W3C. Příjemnou sobotu a neděli Vám přejí úzkokolejkaři.



Zahradní železnice Drásov a jarní provoz

Zahradní železnice Drásov se chystá na novou provozní sezonu s novými vozidly, stavbami a kocoury. Bude také zapojeno světelné návěstidlo v depu. Na Vaši návštěvu se již těší chlupatí kocouři ze zahradní železnice Drásov.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Zahradní železnice - kam asi směřuje LGB

Jak obecně známo provozovatel zahradní železnice pod Mniší horou v Brně Bystrci i zahradní železnice v Drásově i zahradní železnice v Branticích používají materiál firmy LGB. Po shlédnutí novinek této firmy jsem zjistil, že firma má v nabídce sice nové modely avšak s "novými podvozky" loko. E10 - tedy horší kvalita trakce. Nevím co budou dělat majitelé zahradních železnic s většími sklony nivelety a provozovatelé domácích modelových železnic, zvyklí na provoz delší vozových souprav až jim příslušný model (E10, V100) od LGB prostě nepojede. Zřejmě je to nový počátek potíží firmy LGB. Také některé nové cenové relace této firmy jsou jaksi přinejmenším nezajímavé.

Ještě doplnění a korekce článku o nových LGB produktech. Firma LGB zřejmě dostala zpětnou informaci o neúspěchu svého modelu loko E10 od uživatelů zahradních železnic a nové podvozky do loko. V100 (diesel) BR140(elektrika podobná na E10) nabízí s pohonem BB - tedy s pohonem na všechny nápravy. Model elektrické lokomotivy E10 se svým pohonem jen na dvě nápravy zůstává ojedinělou anomálií firmy LGB a možná v budoucnu bude ceněným sběratelským artiklem fanoušků produktů firmy LGB. Není také vyloučeno, že příznivci modelu lokomotivy E10 budou podvozky vyměňovat za podvozky z modelu lokomotivy BR140 (přinejmenším jsou stejné rozvory dvojkolí).



Zahradní železnice pod Mniší horou - stručná recenze loko. E10 - LGB

Zahradní železnice pod Mniší horou se dostala ke snímkům nového modelu elektrické lokomotivy E10 DB, postavenou výrobcem modelů firmou LGB. Pohon modelu, podle následujících snímků v odkaze na LGB-forum je oproti předchozím modelům do LGB strašný. Pohon jen na dvě dvojkolí nezaručí dobré trakční vlastnosti lokomotivy a je vhodný spíše modely motorových vozů. Zahradní železnice pod Mniší horou tento druh pohonu (na dvě nápravy 1A A1 i B2) v minulosti již využívala u modelu motorového vozu s reverzačním motorem M21.0 a v zásadě se neosvědčil.
Model elektrické lokomotivy E10 je jinak na první pohled poměrně slušně proveden (masky podvozků, střešní výbava i popisy) a jeho poměrně nízká cena je zde asi způsobena kvalitou pojezdu, který v tomto případě poněkud pokulhává. Příznivci LGB na foru-de konstatují fakt, že budou radši šetřit na "Allegru" RhB. Zahradní železnice Brno s tímto modelem (E10 DB) ve svém provozu naštěstí nepočítá z důvodu provozu modelů pouze na úzkých kolejích.



Zahradní železnice pod Mniší horou - zimní údržba

Zahradní železnice pod Mniší horou se uložila k zimnímu spánku. Ale nespí až zas tak úplně tvrdě - došlo zde k úpravě (doplnění balastu) u zahradního modelu U37.0. Model parní loko. U37.0 přibral o cca 1,2 kg a musela se přepojit deska s elektronikou, neboť příliš snižovala napětí na svorkách motorku. Takto upravený zahradní model dosahuje lepších trakčních výkonů a bude se moci představit na jaře v provozu zahradní železnice pod Mniší horou na velkých sklonech. Při domácích zkouškách na sklonu 12% zvládl model loko. U37.0 dva osobní dvousoé vozy LGB. Olověný balast je také v nabídce zahradní železnice na stránce prodeje modelů.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Zahradní železnice Drásov - jízda s mikulášem a čerty

Zahradní železnici a Feldbahn-muzeum v Drásově navštívil jak již tradičně každý rok Mikuláš se svým kolektivem andělů a čertů a se svými dárky. Letošní ročník mikulášské nadílky byl o to zajímavější, že byl po dlouhé blátivé odmlce se sněhovým popraškem. Vlakové soupravy zahradní železnice letos jezdily opět dvě pro lepší zvládnutí velkého počtu zájemců o svezení po rozchodu 600mm. Světelné návěstidlo uprostřed depa zahradní železnice se zatím nedočkalo funkčního zapojení, které bude provedeno zřejmě až na jaře, kdy bude o něco tepleji.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Příznivci polních drah a google

Jelikož ještě nemám vyhotovené foto z posledních akcí příznivců Zahradních železnic a muzeí polních železnic. zmíním se zde o některých necnostech neslavně slavného vyhledávače google. Při zadání vyhledávání hledaného sousloví modelová železnice v obrázcích se asi na 12 řádku objeví obrázek, který na stránkách modelové železnice již dávno není a byl již dávno nahrazen jiným. Nevím proč se tak děje, neboť stránka byla již několikrát aktualizovaná v google-labině a nic. Je tady asi zřejmé, že administrátoři google berou peníze za nic, nebo by snad měli platit vyšší daně, aby nedocházelo k takovýmto evidentním nesmyslům. Jinak s naší oblíbenou "google-bombou" - vyhledávání: "lgb hong kong" administrátoři za čtyři roky nic pořádně neudělali a to zde nezmiňuji další google-úlety nebo chcete-li přímo google-bomby jak se to v IT-hantecu vykládá. Nevím nevím jak by se lidé tvářili kdyby takto pracoval stavební technik, strojař, lékař či pracovník v elektrotechnice. Most by asi spadl, strojní dílce by nepasovaly do sebe a zařízení by nechodilo, paciet by asi zemřel a el. tranformátor by zřejmě vybuchnul. Přiznivci úzkokolejek tedy preferují vyhledávač Seznam.cz nebo Bing pro lepší kvalitu jeho jazykového překladače. Google si totiž plete některé německé a anglické výrazy (dohromady). Jinak s veselou myslí Vás tímto zdraví příznivci zahradních železnic.



Zahradní železnice Drásov - podzimní provoz

Zahradní železnice Drásov na podzim jezdí s novým návěstidlem a zahradním skleníkem v podobě depa (pěstování rostlinek pro konzumaci plodů). Také kočičí zvířetník zahradní železnice a muzea polních železnic doznal určitých změn. Ztratili se totiž dva kočičí chovanci naráz což se v minulosti nikdy nestávalo. Zřejmě začíná docházet z důvodů hospodářské krize ke krádežím a pojídání koček (a asi také psů).
Nový exemplář dvounápravové lokomotivy Jenbach v zeleném kabátě stojí před lokomotivním depem spolu se starou BN15.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Zahradní železnice pod Mniší horou - konec sezony

Dne 1.9.2013 jezdila Zahradní železnice Brno v normálním modelovém provozu letos naposled. Ještě v jednom zářiovém termínu bude zřejmě provoz polních železnic pod Mniší horou. Na zkrácené trati bude možno vidět modely polních, lesních a průmyslových železnic zejména těch historických. Tím se rozloučíme s letošní sezonou pod Mniší horou, která byla letos ve znamení horkého letního slunce od Jadranu.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice


Zahradní železnice Drásov - podzim

Zahradní železnice Drásov pro podzimní provoz připravila konečné zastřešené sezení pro zemdlené návštěvníky a chystá zastřešení pro jedno kolejové vozidlo na konci areálu vozového depa. Možná bude stavba provedena jako částečný skleník. Finálem letošního roku bude tradičně jízda s mikulášem.

Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice Zahradní železnice

Novější úzkokolejné blogy